Strona uczelni: www.wszp.edu.pl

Obóz Waplewo

Jak co roku w naszej Uczelni został zorganizowany dla naszych studentów obóz integracyjny, który odbył się w dniach 5-10 października br. w Waplewie (Warmia). Stacjonowaliśmy we Wczasowym Domu Wojskowym „Maróz”. Warunki mieszkaniowe były doskonałe, a wyżywienie wyśmienite.

Dużo się działo i było bardzo ciekawie. Nie mieliśmy czasu na nudę. Wycieczki, warsztaty, spacery, a wszystko to w przepięknej scenerii, czyli: lasy, jezioro Maróz i przepiękna złota polska jesień… Po lodowatym wrześniu wszyscy obawialiśmy się złej pogody. Na szczęście ta nas nie zawiodła. Była rozrywka, czyli integracja w postaci wycieczek, ognisk, karaoke i dyskotek. Szkoda, że nie było Was z nami… Nie zabrakło również ciekawych i rozwijających warsztatów zaproponowanych uczestnikom obozu. Inspirujący warsztat dziennikarski poprowadził Jarek Gumienny. Z kolei Luiza Przepiórska zaprosiła nas na warsztaty manualne (w tym zabawy relaksacyjne) nad przepięknym i zmiennym pogodowo Jeziorem Maróz. Jak Luiza to pogodziła z organizacją całego obozu, niech zostanie jej słodką tajemnicą.

Niezapomniane twórcze warsztaty muzyczne prowadził pan Paweł Szamburski. Udało się nam, czyli uczestnikom, skomponować dość oryginalny utwór muzyczny, z którego jesteśmy dumni. A Pan Paweł ten utwór nagrał i obiecał przegrać i nam, twórcom, go udostępnić. Zapraszamy odważnych do wspólnego słuchania.

Tak więc, podsumowując, tydzień był twórczy i przepełniony zajęciami. Wieczory służyły do rozrywki, czyli jak wspomniałam wcześniej: dyskoteki, karaoke (trzy razy), ogniska (dwa razy). Należy dodać, że ognisko zorganizowaliśmy w dwóch różnych miejscach na terenie naszego ośrodka. Kiełbaski, kaszanka, flaki, bigos … hm.

Warto poświęcić nieco uwagi naszym wycieczkom turystyczno-poznawczym, które były interesujące z różnych względów. Podczas pierwszej – do Nidzicy - zwiedzaliśmy Zamek Krzyżacki i muzeum, które się w nim znajduje. Byliśmy oczywiście z przewodnikiem, który zaspokoił nasz głód wiedzy. Niektórzy wytrwali uczestnicy, zachęceni atmosferą zamku i opowieściami przewodnika, udali się na zwiedzanie rynku miasta Nidzicy. Druga wycieczka z przewodnikiem była do miasta Olsztynka, gdzie zwiedzaliśmy skansen etnograficzny z XIX wieku oraz stary wiatrak. Poznaliśmy ciężką pracę młynarzy sprzed niespełna pół wieku. Pomimo intensywności zajęć przedostatniego dnia obozu znalazła się duża grupa chętnych na trzecią wycieczkę, tym razem rowerową, po okolicy Waplewa i była to wycieczka z tzw. dreszczykiem, ponieważ grupa odjechała daleko od miejsca obozu i zgubiła się w terenie. Na szczęście wszystko skończyło się happy end-em, dzięki wytrwałości grupy.

Reasumując, było niesamowicie. Ten, kto nie był, niech żałuje!

Szczególne podziękowanie za organizację tegorocznego obozu i nadzór nad młodzieżą należą się Luizie Przepiórskiej. Dziękujemy też bardzo serdecznie opiekunom tegorocznego obozu integracyjnego, Jarkowi Gumiennemu, Irenie Czarneckiej i Arturowi Wojno. Również dziękujemy wszystkim studentom – uczestnikom obozu integracyjnego - za postawę godną studenta!

Kochani, zapraszamy Was za rok na koleją niezapomnianą przygodę obozową.

Galeria zdjęć z naszego obozu.